Bedrijfsfilm – laat je doelgroep voelen wie je bent

Er zijn duizend-en-één manieren om jezelf te presenteren. Om aan je doelgroep te laten zien wie je bent, waar je voor staat, welk probleem je voor ze oplost. Een bedrijfsvideo is één van de mooiste manieren om je verhaal te vertellen.

Wat is een bedrijfsfilm

Een bedrijfsfilm is een korte video (hooguit een paar minuten) waarin je mensen kennis laat maken met je organisatie. Wie ben je? Waar sta je voor? Welk probleem los je op en hoe doe je dat? Een bedrijfsvideo is een mooie, strakke film, een presentatie. Je laat je van je beste kant zien. Je laat je cultuur zien, je mensen. De kijker proeft wat de sfeer is. In een bedrijfsvideo komt je identiteit naar voren. Het vertelt hoe je naar de wereld kijkt. Wat je drijft. Elke onderneming is tenslotte met een reden begonnen – die reden leggen we vast. Een bedrijfsfilm is gelikt, maar geen gladde commercial. Het is een authentiek verhaal. Een verhaal dat ervoor zorgt dat mensen met je kunnen connecten.

Een bedrijfsfilm is gelikt, maar geen gladde commercial. Het is een authentiek verhaal.

Een bedrijfsfilm is goed voor je business

Met een professionele bedrijfsfilm geef je klanten de kans om je echt te leren kennen. Je kunt ze meenemen in je wereld, veel beter dan met woorden. Laat ze je fabriek zien, je kantoor, de plek waar je je drankje produceert – alsof ze er zelf bij zijn. Houd het zo authentiek en echt mogelijk. Dat zorgt voor vertrouwen. En vertrouwen? Dat zorgt voor conversie.

Een bedrijfsfilm is maatwerk

Een bedrijfsfilm schieten we niet ‘ff snel’ voor je. Het is maatwerk. We willen je door en door leren kennen. Daarom doorlopen we een strak proces, van pre- tot post-productie:

  1. Pre-productie. We beginnen met een kick-off. We gaan met elkaar op zoek naar wie je bent, wat je uit wilt stralen. We willen alles over je weten. Zodat we je verhaal zo goed mogelijk in een video kunnen gieten. Van daaruit maken wij een concept, script en shotlist. Bij de pre-productie hoort ook een heleboel planning. Denk aan: het inschakelen van acteurs, het vinden van een filmlocatie, het verzamelen van de juiste props, het samenstellen van het team. Wij nemen de leiding, maar jullie mogen op ieder moment tijdens de pre-productie feedback geven – het is tenslotte jullie film, jullie verhaal.
  2. Productie. De draaidag – alles wat we bedacht hebben komt samen. We gaan naar een locatie, we bouwen de set. Dat kan overal zijn: in een auto, in een huis, in een studio, buiten, in een fabriek. We schieten zoveel mogelijk beelden.
  3. Post-productie. Als we de beelden hebben, gaan we spotten en monteren. We volgen het script, het concept. Maar we passen het aan als dat nodig is. We bepalen welke muziek, geluidseffecten en kleurbewerking (color grading) passen bij de sfeer van de video. Mocht er een voice-over nodig zijn, dan regelen we die. We maken de video in verschillende formaten voor verschillende social media platforms. Indien nodig maken we animaties. Ook hier is – zoals altijd – weer ruimte voor feedback.

Een voorbeeld: het verhaal van PLNT

PLNT is een plek in Leiden waar allerlei start-ups en jonge ondernemers samen werken. PLNT wilde een sfeerfilm maken, zodat hun doelgroep een goed gevoel kan krijgen bij de plek en de mensen. We zijn een brainstorm ingegaan, hebben een concept uitgewerkt, de voice-over tekst bedacht en dit is het resultaat:

Het was een hele toffe samenwerking en wát een resultaat is ’t geworden.

Wil je weten wat de kosten zijn voor een bedrijfsfilm? Je mag ons bellen of mailen om te vertellen wat je nodig hebt. Zodra we goed begrijpen wat je zoekt, kunnen we een offerte met je delen.