Aftermovie – vereeuwig je event

Sommige momenten wil je vereeuwigen. Om er weer een keer op terug te kijken. Of om mensen die er niet bij waren te laten voelen hoe mooi het was. In zo’n geval maak je een aftermovie. Het mooie aan aftermovies is dat het super echt is – je vangt het moment, precies zoals het was.

Waarom zou je een aftermovie laten maken?

Een aftermovie laat niet alleen zien wat er gebeurd is, maar vooral hoe het gebeurd is. Het vertelt een verhaal. Een goede aftermovie neemt kijkers mee. Het laat ze herbeleven. Het geeft je het gevoel dat je erbij was – of erbij had willen zijn.

Een aftermovie kan allerlei functies hebben. Het kan heel goed werken voor commerciële doeleinden: je kunt laten zien hoe succesvol je event was. En dat kan je weer helpen om een volgend event te promoten. Maar het kan ook handig zijn bij het werven van personeel. Met een aftermovie van een teamuitje kun je bijvoorbeeld laten zien hoe leuk je team is, wat voor mooie dingen jullie samen doen. Een aftermovie is super veelzijdig. Je kunt het maken voor je evenement. Voor een beurs. Voor een festival. Maar ook voor een bedrijfs- of teamuitje.

Een aftermovie is super veelzijdig. Je kunt het maken voor je evenement. Voor een beurs. Voor een festival. Maar ook voor een bedrijfs- of teamuitje.

Zo maken wij een aftermovie

Het schieten van een aftermovie is hands-on. Het is live. Dus we moeten het doen met wat er op het evenement gebeurt. We kunnen niets in scène zetten. Dat maakt het heel echt en puur – en daar houden wij van. Tijdens het filmen gaan we op in je evenement. We doen interviews. We maken sfeerverslagen. We praten met gasten of bezoekers om quotes op te halen. We gaan voor echte verhalen, echte emoties. Dan krijg je de mooiste beelden. Beelden die binnenkomen. En we zorgen er natuurlijk voor dat je merkidentiteit duidelijk verweven zit in de film. Is er ruimte voor humor? Dan zoeken we dat op. Moet het vooral esthetisch en rustig? Dan nemen we dat mee tijdens het filmen.

Tijdens het filmen gaan we op in je evenement. We doen interviews. We maken sfeerverslagen. We praten met gasten of bezoekers om quotes op te halen. We gaan voor echte verhalen, echte emoties.

Voorbeeld van een aftermovie: De Zon Festival

Op De Zon Festival was er een super mooi initiatief: de impact zone. In deze zone stonden allerlei stands en organisaties met een impactvol product, of een impactvolle activiteit. Het idee? Aan festivalgangers laten zien hoe makkelijk het is om een positief verschil te maken.

De wervingsvideo die we met Pixel Universe hebben gemaakt, geeft een geweldig kijkje achter de schermen van Valk Service Center. Regelmatig wordt hier door sollicitanten naar gerefereerd, hoe mooi is dat?

Wil je een aftermovie maken waar het gevoel van je event helemaal in terugkomt? Laat het ons weten.